Skip to content
Kongres Nowoczesnej Dystrybucji
  • enEN
  • Poprzednie edycje
    • 2019
  • Relacje
    • Komunikaty prasowe
    • Fotorelacje
    • Wideorelacje
  • Rada Programowa
    • Rada Programowa KND
    • Rada Programowa RetailTec
  • Kongres
    • Prelegenci
    • Program
    • Partnerzy
  • Gala
  • Dlaczego warto?
  • Media
    • Akredytacja
    • Materiały do pobrania
  • Kontakt
  • Kup bilet
Kup bilet
  • enEN

Program

Zobacz fotorelację z 2. edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji

RAMOWY ZAKRES TEMATYCZNY KONGRESU NOWOCZESNEJ DYSTRYBUCJI*

*data ostatniej aktualizacji: 26.10, Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie do dnia wydarzenia
  • Dzień I
  • Dzień II

Dzień I

I DZIEŃ – 27 października 2020

9:00 – 9:10 Otwarcie kongresu Prelegent:
  • Renata Juszkiewicz, Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
9:10 – 9:15 List Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego
9:15 – 9:40 Wystąpienie Przedstawicieli Rządu RP Prelegenci
  • Jarosław Gowin, Wicepremier, Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii
  • Tomasz Chróstny, Prezes, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
  • Władysław Kosiniak-Kamysz, Poseł na Sejm RP, Polskie Stronnictwo Ludowe
9:40 – 9:55 Wyzwania dla europejskiego handlu po COVID-19 Keynote speech:
  • Christian Verschueren, Director General, EuroCommerce

Blok I PANDEMIA

9:55 – 10:55 New retail ecosystem – pandemia katalizatorem transformacji branży
  • Zmiany gospodarcze w Polsce
  • Wyzwania dla polskiego handlu – skutki COVID-19
  • Bezpieczeństwo zakupów, nowe standardy higieniczne, ochrona pracownika i transformacja miejsc pracy
  • Łańcuch dostaw – sztuczna inteligencja
  • Marketplace
  • Rozwój instrumentów płatniczych
Prelegenci
  • Jacek Borek, Managing Director, Accenture
  • Simon Grenier, Sales Director, JTI Polska
  • Beata Jankowiak, Marketing Department Director, Board Member, Jeronimo Martins Polska
  • Jakub Kiwior, Dyrektor zarządzający Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
  • Marek Lipka, Dyrektor Handlowy i Supply Chain, Carrefour Polska
  • Michał Pieprzny, Country Leader, SAS Poland
  • Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, Żabka Polska
Moderator
  • Andrzej Bobiński, Dyrektor Zarządzający, Polityka Insight
10:55 – 11:55 Konsument przyszłości - nowe zachowania konsumentów po COVID-19
10:55 – 11:10 Konsumenci w procesie zmian covidowych - do czego nas zaprowadzą? - Konrad Wacławik, Head of Retailer Services Poland, Nielsen Connect Poland
11:10 – 11:55 Debata
  • NOWE NAWYKI ZAKUPOWE
    • wzrost wrażliwości cenowej konsumentów (rozważne zakupy),
    • wzrost znaczenia wygody i łatwości zakupów,
    • zakupy rzadziej, ale z większym koszykiem zakupowym,
    • trend minimalizmu i świadomej (nie masowej) konsumpcji,
    • nacisk na jakość vs cena produktów,
    • bardziej zaawansowani technologicznie klienci,
    • zmniejszenie footfallu w sklepach tradycyjnych,
    • zdrowie i bezpieczeństwo najważniejsze
  • GLOBALIZACJA - wzrost znaczenia patriotyzmu zakupowego
  • MARKI WŁASNE - zwiększona siła marek własnych
  • E-Commerce
Gospodarz panelu: Nielsen Prelegenci
  • Łukasz Gębka, Prezes Zarządu, Farma Świętokrzyska
  • Paweł Krawczyk, Lider Rozwoju, Decathlon Polska
  • Łukasz Kuczkowski, Head of e-Commerce Poland & East Europe, Unilever
  • Jean-Philippe Magre, Prezes Zarządu, E.Leclerc
  • Robert Rękas, Prezes Zarządu, Lewiatan Holding
  • Michał Sadecki, Prezes Zarządu, Polska Grupa Supermarketów
Moderator
  • Karolina Zajdel-Pawlak, Managing Director, ACNielsen
11:55 – 12:10 Przerwa kawowo – networkingowa

Blok II NOWY ZIELONY ŁAD

12:10 – 13:20 Zielona sieć – przegląd głównych trendów ekologicznych (cz.1) Aspekt globalny:
  • BIORÓŻNORODNOŚĆ. Jak możemy chronić i odtworzyć wrażliwy ekosystem?
  • CZYSTA ENERGIA. Szansa na rozwój alternatywnych, ekologicznych źródeł energii
  • ZRÓWNOWAŻONY PRZEMYSŁ. Jak utrzymać bardziej zrównoważone i przyjazne środowisku cykle produkcyjne?
  • ZRÓWNOWAŻONA MOBILNOŚĆ. Sposoby na wprowadzenie bardziej inteligentnych i zrównoważonych środków transportu
  • GOSPODARKA OBIEGU ZAMKNIĘTEGO. Jak skutecznie optymalizować gospodarkę zasobami i zwiększyć efektywność używania dóbr?
  • ZRÓWNOWAŻONE ROLNICTWO. Jak wdrożyć strategię gospodarowania przyjaznego środowisku?
  • Jak tworzyć ZIELONE MIEJSCA PRACY?
Gospodarz panelu: BNP Paribas Prelegenci
  • Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu, Żabka Polska
  • Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju, Carrefour
  • Maciej Kowalski, Dyrektor Zarządzający, Enefit
  • Piotr Marecki, Dyrektor Sprzedaży Kanału Nowoczesnego, Kompania Piwowarska
  • Paweł Sapek, VP, Szef Prologis na Europę Centralną, Prologis
  • Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol
  • Artur Węgłowski, Dyrektor, GoodValley
Moderator
  • Michał Siwek, Dyrektor, Departament Międzynarodowy Hub Food&Agri, BNP Paribas
13:20 – 14:10 Zielona sieć – przegląd głównych trendów ekologicznych (cz.2) Aspekt handlowy:
  • wzrost świadomości konsumentów dotycząca ekologii, wzrost znaczenia środowiska naturalnego w świadomości ludzi podczas pandemii
  • nowoczesny konsument wybiera marki odpowiedzialne społecznie i środowiskowo
  • zero carbon, zero plastic, zero waste, zrównoważony rozwój
  • walka z marnowaniem żywności
  • ekologiczne opakowania
Gospodarz panelu: Rekopol Prelegenci
  • Przemysław Cieślik, Wiceprezes Zarządu, Contimax
  • Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR, Lidl Polska
  • Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych, Castorama
  • Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol
  • Małgorzata Skonieczna, Dyrektor ds. Korporacyjnych na Europę Centralną, PepsiCo
Moderator
  • dr Agata Rudnicka-Reichel, Ekspertka, Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Blok III TRENDY, STRATEGIE, TECHNOLOGIE

14:10 – 15:00 Zarządzanie promocjami – realia, szanse, wyzwania
14:10 – 14:20 Optymalizacja i zarządzanie promocją w branży handlowej w Polsce – prezentacja wniosków z badania przeprowadzonego wśród przedstawicieli 30 sieci detalicznych działających na polskim rynku
  • dr Maciej Kraus, Partner, Movens Capital
14:20 – 15:00 Debata
  • aktualne standardy zarządzania promocjami w polskich sieciach handlowych
  • największe wyzwania w realizacji kampanii i główne przyczyny porażek
  • najnowsze trendy i startegie w zakresie optymalizacji promocji, ceny i marży
  • zastosowania i kierunki rozwoju narzędzi optymalizacyjnych (TPO)
  • nowoczesne technologie wspierające efektywność działań promocyjnych
  • rola danych, analityki i sztucznej inteligencji w walce o klienta
Gospodarz panelu: SAS Prelegenci
  • Radosław Dac, Dyrektor Zakupów, Auchan Retail Polska
  • dr Maciej Kraus, Partner, Movens Capital
  • Maciej Ostrowski, Senior Client Partner, SAS Institute
  • dr Jolanta Tkaczyk, Doktor katedry marketingu, Akademia Leona Koźmińskiego
Moderator
  • Łukasz Grass, dziennikarz radiowy i telewizyjny, autor książek

Dzień II

II DZIEŃ – 28 października 2020

Blok IV RetailTec

9:00 – 10:00 Nowa era w płatnościach bezgotówkowych – trendy, klient przyszłości, innowacje
9:00 – 9:10 Konsument przyszłości – kim jest i jak płaci? – Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant and Acquirer CEE, VISA
9:10 – 10:00 Debata
  • Kierunki rozwoju sposobów płacenia za zakupy - wpływ pandemii na przyspieszenie tej rewolucji (e-paragony, e-com/m-com/xPays, Scan & Pay)
  • Zakupowe doświadczenie klienta a lojalność - wzrost znaczenia programów lojalnościowych, karty co-branded, nowe zasady budowania lojalności klientów w cyfrowym świecie
  • Nowa strategia płatności detalicznych i cyfrowych finansów Komisji Europejskiej
Gospodarz panelu: VISA Prelegenci
  • Łukasz Dwulit, Head of Global Expansion, Central Europe and Israel, Alibaba Group
  • dr Mieczysław Groszek, Prezes, Fundacja Polska Bezgotówkowa
  • dr Krzysztof Korus, Radca Prawny, Partner, DLK Legal
  • Adrian Kurowski, Dyrektor VISA w Polsce
  • Michał Nowaczyk, CFO, Lidl
Moderator
  • Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant and Acquirer CEE, VISA
10:00 – 10:15 Innowacje w finansach retail: case study consumer finance & acquiring – dr Krzysztof Korus, Radca Prawny, Partner, DLK Legal
10:15 – 10:30 Czy chmura w sektorze handlu detalicznego ma sens? Prelegenci
  • Mariusz Chudy, Managing Director, Accenture
  • Krzysztof Kośmider, Technology Delivery Lead Associate Director, Accenture
10:30 – 11:15 Gwałtowny rozwój e-commerce i m-commerce = omni-commerce
10:30 – 10:40 Omni-commerce: Will you drive the change or be driven by it? – Wiesław Kotecki, Partner, Lider zespołu Experience Design, Deloitte
10:40 – 11:15 Debata
  • 72% internautów kupuje w sieci - jak sprostać takiej liczbie klientów, jak spełnić ich wymagania wysokiej jakości interakcji cyfrowych
  • przede wszystkim multi-format (cyfrowe zakupy on-line, z dostawą do domu lub z odbiorem typu drive)
  • inwestycje w rozwiązania innowacyjne jako główny motor rozwoju branży detalicznej w Polsce (przykłady nowoczesnych rozwiązań)
Gospodarz panelu: Deloitte Prelegenci
  • Marcin Łojewski, Członek Zarządu, Kaufland
  • Daniel Martyniuk, Partner, Lider Doradztwa Technologicznego, Deloitte
  • Bartłomiej Pucek, Country Digital Manager, Ikea
  • Karol Wilczko, Członek Zarządu, Szkla.com, Kodano Optyk
  • Przemysław Żbikowski, Commercial Manager, Merlin Group
Moderator
  • Wiesław Kotecki, Partner, Lider zespołu Experience Design, Deloitte
11:15 – 12:15 Przyspieszona digitalizacja handlu – pandemic impact
11:15 – 11:30 Digitalizacja w czasie pandemii: rozpocząć, kontynuować czy przerwać? – Damian Przybył, Dyrektor, Digital Advisory, Cloudity
11:30 – 12:15 Debata
  • new sales models and channels - społeczna presja na digitalizację handlu, covid jako faktor przyspieszający w kierunku: hybrid/multi-stream
  • innowacje technologiczne a bezpieczeństwo - cyber security: od infrastruktury do customer experience
  • inteligentny handel detaliczny, inteligentny łańcuch dostaw
  • wzrost znaczenia marketingu online - reklamujemy tam, gdzie spędza czas większość klientów
  • bezpieczna podróż klienta - jak wyznaczać ścieżkę klienta dostosowaną do nowych potrzeb i nowych realiów
  • przykłady nowoczesnych rozwiązań technologicznych
Prelegenci
  • Krzysztof Krawczyk, Marketing Director, JTI Polska
  • Paweł Kuźma, Dyrektor E-Commerce, MediaMarktSaturn Polska
  • Małgorzata Piekarska, Dyrektor Marki, Klienta i Digital, Auchan
  • Damian Przybył, Dyrektor, Digital Advisory, Cloudity
  • Michał Sacha, Dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych, Carrefour Polska
Moderator
  • Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna Magazynu „Handel”, VFP Communications
12:15 – 12:45 Przerwa kawowo – networkingowa
12:45 – 14:00 Use Casy 12:45 – 13:00 Technologia kluczem do adaptacji i innowacji – Jakub Giermasiński, Digital Commerce Lead, Accenture 13:00 – 13:15 Case study: Sukces Programu Polska Bezgotówkowa sukcesem detalistów – Zbigniew Wiśniewski, Wiceprezes, Fundacja Polska Bezgotówkowa 13:15 – 13:30 Szanse i możliwości wynikające z zastosowania robotyzacji w przemyśle - Mateusz Amroziński, Specjalista ds. Nowych Projektów, FANUC 13:30 – 13:45 Innowacyjne podejście Kross Rental do wdrożenia CRM
  • Tomasz Kurzątkowski, Prezes, Kross Rental
  • Kamil Smuga, CIO, VP, Limitless
13:45 – 14:00 Wdrożenie CPPA dla Orange
  • Maciej Kowalski, Dyrektor Zarządzający, Enefit
14:00 – 14:45 Łańcuch dostaw w obliczu nowych wyzwań
  • skrócenie łańcucha dostaw
  • wzrost znaczenia logistyki ostatniej mili
  • wzrost znaczenia rynku magazynowego - więcej obiektów specjalistycznych i zautomatyzowanych dla e-commerce
  • regionalizacja centrów dystrybucyjnych ważnym elementem adaptacji do zmieniających się dynamicznie potrzeb rynku
  • ekomagazyny: zielone praktyki standardem na rynku nieruchomości magazynowych
  • przykłady nowoczesnych rozwiązań technologicznych
Prelegenci
  • Janusz Anioł, Dyrektor Generalny, Raben Logistics Polska
  • Sebastian Anioł, Wiceprezes Zarządu, InPost
  • Tomasz Oczkowski, Commercial Director Central Europe, FM Logistic
  • Paweł Sapek, VP, Szef Prologis na Europę Centralną, Prologis
  • Piotr Wrzeszcz, Supply Chain Director, MediaMarktSaturn Polska
Moderator
  • Mariusz Gerałtowski, Prezes, Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML
14:45 Zakończenie Kongresu
  • Renata Juszkiewicz, Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji

Polityka Prywatności
Kongres Nowoczesnej Dystrybucji Kongres Nowoczesnej Dystrybucji
Kongres Nowoczesnej Dystrybucji Kongres Nowoczesnej Dystrybucji