RAMOWY ZAKRES TEMATYCZNY KONGRESU NOWOCZESNEJ DYSTRYBUCJI*
*data ostatniej aktualizacji: 26.10, Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie do dnia wydarzenia
I DZIEŃ – 27 października 2020
9:00 – 9:10
Otwarcie kongresu
Prelegent:
- Renata Juszkiewicz, Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
9:10 – 9:15
List Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego
9:15 – 9:40
Wystąpienie Przedstawicieli Rządu RP
Prelegenci
- Jarosław Gowin, Wicepremier, Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii
- Tomasz Chróstny, Prezes, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Władysław Kosiniak-Kamysz, Poseł na Sejm RP, Polskie Stronnictwo Ludowe
9:40 – 9:55
Wyzwania dla europejskiego handlu po COVID-19
Keynote speech:
- Christian Verschueren, Director General, EuroCommerce
Blok I PANDEMIA
9:55 – 10:55 New retail ecosystem – pandemia katalizatorem transformacji branży
- Zmiany gospodarcze w Polsce
- Wyzwania dla polskiego handlu – skutki COVID-19
- Bezpieczeństwo zakupów, nowe standardy higieniczne, ochrona pracownika i transformacja miejsc pracy
- Łańcuch dostaw – sztuczna inteligencja
- Marketplace
- Rozwój instrumentów płatniczych
- Jacek Borek, Managing Director, Accenture
- Simon Grenier, Sales Director, JTI Polska
- Beata Jankowiak, Marketing Department Director, Board Member, Jeronimo Martins Polska
- Jakub Kiwior, Dyrektor zarządzający Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
- Marek Lipka, Dyrektor Handlowy i Supply Chain, Carrefour Polska
- Michał Pieprzny, Country Leader, SAS Poland
- Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, Żabka Polska
- Andrzej Bobiński, Dyrektor Zarządzający, Polityka Insight
10:55 – 11:55 Konsument przyszłości - nowe zachowania konsumentów po COVID-19
10:55 – 11:10
Konsumenci w procesie zmian covidowych - do czego nas zaprowadzą? - Konrad Wacławik, Head of Retailer Services Poland, Nielsen Connect Poland
11:10 – 11:55
Debata
- NOWE NAWYKI ZAKUPOWE
- wzrost wrażliwości cenowej konsumentów (rozważne zakupy),
- wzrost znaczenia wygody i łatwości zakupów,
- zakupy rzadziej, ale z większym koszykiem zakupowym,
- trend minimalizmu i świadomej (nie masowej) konsumpcji,
- nacisk na jakość vs cena produktów,
- bardziej zaawansowani technologicznie klienci,
- zmniejszenie footfallu w sklepach tradycyjnych,
- zdrowie i bezpieczeństwo najważniejsze
- GLOBALIZACJA - wzrost znaczenia patriotyzmu zakupowego
- MARKI WŁASNE - zwiększona siła marek własnych
- E-Commerce
- Łukasz Gębka, Prezes Zarządu, Farma Świętokrzyska
- Paweł Krawczyk, Lider Rozwoju, Decathlon Polska
- Łukasz Kuczkowski, Head of e-Commerce Poland & East Europe, Unilever
- Jean-Philippe Magre, Prezes Zarządu, E.Leclerc
- Robert Rękas, Prezes Zarządu, Lewiatan Holding
- Michał Sadecki, Prezes Zarządu, Polska Grupa Supermarketów
- Karolina Zajdel-Pawlak, Managing Director, ACNielsen
11:55 – 12:10
Przerwa kawowo – networkingowa
Blok II NOWY ZIELONY ŁAD
12:10 – 13:20 Zielona sieć – przegląd głównych trendów ekologicznych (cz.1)
Aspekt globalny:
- BIORÓŻNORODNOŚĆ. Jak możemy chronić i odtworzyć wrażliwy ekosystem?
- CZYSTA ENERGIA. Szansa na rozwój alternatywnych, ekologicznych źródeł energii
- ZRÓWNOWAŻONY PRZEMYSŁ. Jak utrzymać bardziej zrównoważone i przyjazne środowisku cykle produkcyjne?
- ZRÓWNOWAŻONA MOBILNOŚĆ. Sposoby na wprowadzenie bardziej inteligentnych i zrównoważonych środków transportu
- GOSPODARKA OBIEGU ZAMKNIĘTEGO. Jak skutecznie optymalizować gospodarkę zasobami i zwiększyć efektywność używania dóbr?
- ZRÓWNOWAŻONE ROLNICTWO. Jak wdrożyć strategię gospodarowania przyjaznego środowisku?
- Jak tworzyć ZIELONE MIEJSCA PRACY?
- Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu, Żabka Polska
- Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju, Carrefour
- Maciej Kowalski, Dyrektor Zarządzający, Enefit
- Piotr Marecki, Dyrektor Sprzedaży Kanału Nowoczesnego, Kompania Piwowarska
- Paweł Sapek, VP, Szef Prologis na Europę Centralną, Prologis
- Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol
- Artur Węgłowski, Dyrektor, GoodValley
- Michał Siwek, Dyrektor, Departament Międzynarodowy Hub Food&Agri, BNP Paribas
13:20 – 14:10 Zielona sieć – przegląd głównych trendów ekologicznych (cz.2)
Aspekt handlowy:
- wzrost świadomości konsumentów dotycząca ekologii, wzrost znaczenia środowiska naturalnego w świadomości ludzi podczas pandemii
- nowoczesny konsument wybiera marki odpowiedzialne społecznie i środowiskowo
- zero carbon, zero plastic, zero waste, zrównoważony rozwój
- walka z marnowaniem żywności
- ekologiczne opakowania
- Przemysław Cieślik, Wiceprezes Zarządu, Contimax
- Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR, Lidl Polska
- Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych, Castorama
- Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol
- Małgorzata Skonieczna, Dyrektor ds. Korporacyjnych na Europę Centralną, PepsiCo
- dr Agata Rudnicka-Reichel, Ekspertka, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Blok III TRENDY, STRATEGIE, TECHNOLOGIE
14:10 – 15:00
Zarządzanie promocjami – realia, szanse, wyzwania
14:10 – 14:20
Optymalizacja i zarządzanie promocją w branży handlowej w Polsce – prezentacja wniosków z badania przeprowadzonego wśród przedstawicieli 30 sieci detalicznych działających na polskim rynku
- dr Maciej Kraus, Partner, Movens Capital
14:20 – 15:00
Debata
- aktualne standardy zarządzania promocjami w polskich sieciach handlowych
- największe wyzwania w realizacji kampanii i główne przyczyny porażek
- najnowsze trendy i startegie w zakresie optymalizacji promocji, ceny i marży
- zastosowania i kierunki rozwoju narzędzi optymalizacyjnych (TPO)
- nowoczesne technologie wspierające efektywność działań promocyjnych
- rola danych, analityki i sztucznej inteligencji w walce o klienta
- Radosław Dac, Dyrektor Zakupów, Auchan Retail Polska
- dr Maciej Kraus, Partner, Movens Capital
- Maciej Ostrowski, Senior Client Partner, SAS Institute
- dr Jolanta Tkaczyk, Doktor katedry marketingu, Akademia Leona Koźmińskiego
- Łukasz Grass, dziennikarz radiowy i telewizyjny, autor książek
II DZIEŃ – 28 października 2020
Blok IV RetailTec
9:00 – 10:00 Nowa era w płatnościach bezgotówkowych – trendy, klient przyszłości, innowacje
9:00 – 9:10
Konsument przyszłości – kim jest i jak płaci? – Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant and Acquirer CEE, VISA
9:10 – 10:00 Debata
- Kierunki rozwoju sposobów płacenia za zakupy - wpływ pandemii na przyspieszenie tej rewolucji (e-paragony, e-com/m-com/xPays, Scan & Pay)
- Zakupowe doświadczenie klienta a lojalność - wzrost znaczenia programów lojalnościowych, karty co-branded, nowe zasady budowania lojalności klientów w cyfrowym świecie
- Nowa strategia płatności detalicznych i cyfrowych finansów Komisji Europejskiej
- Łukasz Dwulit, Head of Global Expansion, Central Europe and Israel, Alibaba Group
- dr Mieczysław Groszek, Prezes, Fundacja Polska Bezgotówkowa
- dr Krzysztof Korus, Radca Prawny, Partner, DLK Legal
- Adrian Kurowski, Dyrektor VISA w Polsce
- Michał Nowaczyk, CFO, Lidl
- Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant and Acquirer CEE, VISA
10:00 – 10:15
Innowacje w finansach retail: case study consumer finance & acquiring – dr Krzysztof Korus, Radca Prawny, Partner, DLK Legal
10:15 – 10:30
Czy chmura w sektorze handlu detalicznego ma sens?
Prelegenci
- Mariusz Chudy, Managing Director, Accenture
- Krzysztof Kośmider, Technology Delivery Lead Associate Director, Accenture
10:30 – 11:15 Gwałtowny rozwój e-commerce i m-commerce = omni-commerce
10:30 – 10:40
Omni-commerce: Will you drive the change or be driven by it? – Wiesław Kotecki, Partner, Lider zespołu Experience Design, Deloitte
10:40 – 11:15 Debata
- 72% internautów kupuje w sieci - jak sprostać takiej liczbie klientów, jak spełnić ich wymagania wysokiej jakości interakcji cyfrowych
- przede wszystkim multi-format (cyfrowe zakupy on-line, z dostawą do domu lub z odbiorem typu drive)
- inwestycje w rozwiązania innowacyjne jako główny motor rozwoju branży detalicznej w Polsce (przykłady nowoczesnych rozwiązań)
- Marcin Łojewski, Członek Zarządu, Kaufland
- Daniel Martyniuk, Partner, Lider Doradztwa Technologicznego, Deloitte
- Bartłomiej Pucek, Country Digital Manager, Ikea
- Karol Wilczko, Członek Zarządu, Szkla.com, Kodano Optyk
- Przemysław Żbikowski, Commercial Manager, Merlin Group
- Wiesław Kotecki, Partner, Lider zespołu Experience Design, Deloitte
11:15 – 12:15
Przyspieszona digitalizacja handlu – pandemic impact
11:15 – 11:30
Digitalizacja w czasie pandemii: rozpocząć, kontynuować czy przerwać? – Damian Przybył, Dyrektor, Digital Advisory, Cloudity
11:30 – 12:15 Debata
- new sales models and channels - społeczna presja na digitalizację handlu, covid jako faktor przyspieszający w kierunku: hybrid/multi-stream
- innowacje technologiczne a bezpieczeństwo - cyber security: od infrastruktury do customer experience
- inteligentny handel detaliczny, inteligentny łańcuch dostaw
- wzrost znaczenia marketingu online - reklamujemy tam, gdzie spędza czas większość klientów
- bezpieczna podróż klienta - jak wyznaczać ścieżkę klienta dostosowaną do nowych potrzeb i nowych realiów
- przykłady nowoczesnych rozwiązań technologicznych
- Krzysztof Krawczyk, Marketing Director, JTI Polska
- Paweł Kuźma, Dyrektor E-Commerce, MediaMarktSaturn Polska
- Małgorzata Piekarska, Dyrektor Marki, Klienta i Digital, Auchan
- Damian Przybył, Dyrektor, Digital Advisory, Cloudity
- Michał Sacha, Dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych, Carrefour Polska
- Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna Magazynu „Handel”, VFP Communications
12:15 – 12:45
Przerwa kawowo – networkingowa
12:45 – 14:00
Use Casy
12:45 – 13:00 Technologia kluczem do adaptacji i innowacji – Jakub Giermasiński, Digital Commerce Lead, Accenture
13:00 – 13:15 Case study: Sukces Programu Polska Bezgotówkowa sukcesem detalistów – Zbigniew Wiśniewski, Wiceprezes, Fundacja Polska Bezgotówkowa
13:15 – 13:30 Szanse i możliwości wynikające z zastosowania robotyzacji w przemyśle - Mateusz Amroziński, Specjalista ds. Nowych Projektów, FANUC
13:30 – 13:45 Innowacyjne podejście Kross Rental do wdrożenia CRM
- Tomasz Kurzątkowski, Prezes, Kross Rental
- Kamil Smuga, CIO, VP, Limitless
- Maciej Kowalski, Dyrektor Zarządzający, Enefit
14:00 – 14:45 Łańcuch dostaw w obliczu nowych wyzwań
- skrócenie łańcucha dostaw
- wzrost znaczenia logistyki ostatniej mili
- wzrost znaczenia rynku magazynowego - więcej obiektów specjalistycznych i zautomatyzowanych dla e-commerce
- regionalizacja centrów dystrybucyjnych ważnym elementem adaptacji do zmieniających się dynamicznie potrzeb rynku
- ekomagazyny: zielone praktyki standardem na rynku nieruchomości magazynowych
- przykłady nowoczesnych rozwiązań technologicznych
- Janusz Anioł, Dyrektor Generalny, Raben Logistics Polska
- Sebastian Anioł, Wiceprezes Zarządu, InPost
- Tomasz Oczkowski, Commercial Director Central Europe, FM Logistic
- Paweł Sapek, VP, Szef Prologis na Europę Centralną, Prologis
- Piotr Wrzeszcz, Supply Chain Director, MediaMarktSaturn Polska
- Mariusz Gerałtowski, Prezes, Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML
14:45
Zakończenie Kongresu
- Renata Juszkiewicz, Prezes, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji